Mental Architects - Patience, Communication, Understanding, Go! EP (2011)

В навечерието на празника на българската просвета и култура, какво по-добро от това да ви представя малко българска култура - такава, каквато би ми се искало да бъде в по-голямата си част? Естествено, че няма нищо по-добро, затова да преминем по същество - моля, посрещнете сънародниците ни от Mental Architects (табелата applause светва).



Тва е арта - страхотен е, но това май няма нужда да ви го казвамм някак си е очевидно. Дело е на SAiAN, да е жив и здрав и да продължава да твори. Обложката дори за мен е мистерия, въпреки че получих ексклузивен материал™ от групата преди почти 3 седмици, за което им благодаря сърдечно. Цялата работа тръгна от един първосигнален мой коментар при Ружин, който стана повод Макс от групата да се свърже с мен. Почувствах се като Декстър, току-що осъзнал силата на омлет дьо фромаж-а. Но да оставим настрана глупостите и да продължим по същество за албума, който - докъдето се простират познанията ми за българската музикална сцена - няма роден аналог.



За тези, които познават групата отпреди, новият звук ще е изненада, както беше за мен. Това обаче е приятна изненада. След като чуете EP-то, в главата ви съвсем логично могат да се появят асоциации с 65daysofstatic или Russian Circles (чиято Geneva е едно от най-красивите неща правени някога в жанра). Съвсем далеч съм от мисълта, че MA са копирали някого, просто както съм казвала и преди - пост рока (особено в случаите, когато клони към пост метъл) няма много пътища за разитие и мегдан за иновации. Това рядко ми е пречело да се израдвам на някой добре направен албум, какъвто е и случая. Patience, Communication, Understanding, Go! изобщо не прилича на правен в България. Това е нормално, като се има предвид, че е записан в Сиатъл, а продуцент е Крис Комън от These Arms Are Snakes. И все пак това е българска банда, но не правят типичния за българските групи звук - това е западен звук, което ме изпълва с гордост, понеже вече се мерим по световен аршин, не по локален. Бих определила жанрово PCUG! като пост рок/пост метъл/мат рок, прощавайте ако се повтарям, но звукът е доста специфичен и понятието е сравнително обширно - от неравноделните ритми на агресивни китари и енергични барабани до атмосферичните моменти на тихи електронни звуци и всичко, което се случва между тях. Липсата на вокали като че ли допринася, а не отнема от качеството на композициите, понякога инструментите говорят по-добре от всякакви текстове.

Като куца перифраза на последното трябва да кажа, че и самата музика говори по-добре от всякакви описания, затова ако искате да чуете EP-то на живо, което би било едно изключително удачно решение, може да го направите на промоцията на албума - тя е на 28.05.2011 (събота) в клуб THE BOX, не по-късно от 20:00ч.; вх: 6лв.

Patience, Communication, Understanding, Go! съвсем спокойно може да си отнесе едно 7.6/10 и аз му го давам без никакви угризения на съвестта.



за повече информация:
http://mentalarchitectsband.com
Mental Architects on Facebook

Коментари

Популярни публикации от този блог

Lana Del Rey - Born To Die (2012)

Ghost - Impera (2022)

Drab Majesty - Modern Mirror (2019)