Ghost - Impera (2022)

Добър ден, това съм аз 
1) Льоклер 2) The Pantless Guy 3) Вашият любим музикален блогър, който периодично заспива под някой камък с години и изпълзява около Нова Година. 

Очевидно не съм Льоклер, обикновено нося гащи (така и не разбрах в Cow & Chicken за долни гащи ли говорят или за панталони), така че правилният отговор се оформи сам. 3 години са минали от последната ми публикация тук, и ми се струва странно да го правя пак, но ето - на. Можеше да е Коледно чудо, ако имах волята да си довърша писанията, когато ги почнах, ама пак окъснях. Вероятно нямаше да си давам зор да направя и толкова, но миналата година беше особено изобилна на хубава музика и има няколко албума, които не съм спряла да си въртя и ми създават вътрешно напрежение, че не говоря за тях. Да спирам случайни минувачи не е добра идея, а на колегите не ми се иска да им говоря за изпълнители и стилове, за които не подозират и за които вероятно не искат и да научават, така че партито е частно. Доколкото нещо в интернет е частно, особено публичните страници. 
Наскоро за първи път в живота ми ми се случи да сънувам как се опитвам да изсвиря дадена песен на китара, и реших, че това е знак да я разпространя. Сетих се за онази мотивационна картинка с малките промени и реших да инвестирам по 20 минути от обедната си почивка да пиша за по-добрите албуми тази година.
Иначе времето си минава. Не ставам по-мъдра, само по-отегчена. То по-мъдра от това няма накъде, не за друго. 
Ок, стига за мен, надявам се сте добре - доколкото е възможно в странните времена, в които пребиваваме понастоящем. Да започваме, ще ги карам по както-ми-дойде ред. Вече съм много отегчена да разсъждавам за обективни достойнства. Вече ме интересува само дали даден изпълнител ме е ангажирал достатъчно, че да си пусна албума му повече от веднъж. То това само по себе си е амбициозна задача, така че всичко е точно. 

 Ghost - Impera

Аз имам голям сантимент към Ghost от време оно, даже чаках 2 часа в студа за концерт на Rosalia, за да ги гледам. Това звучи объркано, но правиха концерт на едно и също място и аз хванах грешната опашка. Всичко завърши добре, де. Та Ghost много хора ги недолюбват заради комерсиалното им хитово звучене, но пък нека ми кажат - имат ли рок групите по-важна работа от това за пълнят стадиони и да забавляват хората? Аз по принцип имам афинитет към групи, които театралничат, така че сатанисткото фиаско на Тобиас Форге, барабар с мини сериите пълни с идиотски хумор и поп-културни препратки, цялата митология за папите и прилежащия клир, са едно невъобразимо културно пиршество за мен. Дори и без това, музиката е на достатъчно високо ниво, за да им спечели място в сърцето ми. Странното е, че Ghost обединява в себе си много течения и стилове, и основната им сила е да се заиграва с тях и да ги асимилира до нещо изконно тяхно. Мислила съм по въпроса как го правят и не съм стигала до заключение. Дали ще чуеш кавър на Pet Shop Boys или рипоф на Slayer, има нещо много характерно, което залива всичко като лепкава слуз и слага табелка "Ghost". Колкото до Impera, той продължава линията на концептуални албуми - Prequelle беше за епидемиите, Impera е за империите. Г-н Призрак има доста добър тайминг, както с предната, така и със сегашната тематика. Вдъхновението за албума дошло от конкретна книга - "The Rule of Empires: Those Who Built Them, Those Who Endured Them, and Why They Always Fall" на Тимъти Парсънс. Като стане въпрос за книги за империи и техния жизнен цикъл, аз съм се ограничила до Макиавели и Рей Далио, но и това изглежда интересно четиво, и ще трябва да се прегледа. Иначе музикално може да очаквате същото от Ghost, каквото и досега - множество разностранни течения, обединени от една концептуална нишка, предадени чрез звучци, вариращи от ABBA до Sepultura и Van Halen, и омазани с онази лепкава слуз, за която споменах по-рано. Невероятно хитов албум, удивително добре написан, прекрасно смесване и продукция - мигновена класика. Трудно ми е да избера конкретно парче, понеже са много различни, но мисля, че долната сърцераздирателна балада заслужава по-широка известност.

9.5/10



Коментари

Популярни публикации от този блог

Честит ми рожден ден!

3 години trains in the night

Drab Majesty - Modern Mirror (2019)