четвъртък, 11 юни 2009 г.

Алиса в страната на оnline пазаруването

Пиша този пост, понеже онзи ден най-накрая се сдобих с едни неща, които бях поръчала началото на феврувари. Изхабих доста нерви в процеса, но сега като си мисля за това е почти толкова смешно, колкото и дразнещо.

Всичко започна януари, когато аз като една побъркана на тема шопинг и прекарваща голяма част от свободното си време в обикаляне на онлайн магазините жена, попаднах на един сайт. Сайтът няма да го споменавам, той отдавна е затворен, това беше и причината да се спра на него. Тааа предстоеше затваряне на въпросния сайт и всичко беше резнато с 60-80%. Просто не се сдържах да не се възползвам и така си заплюх ето тези 2 неща:





Наточих зъби аз и реших да поръчвам. Споделих с една приятелка и тя се присъедини със същата поръчка, само че Nike. Имаше един проблем, обаче - доставяха само в UK. За щастие, имам една добра приятелка, която тогава работеше в Англия и се разбрахме да ги доставят на нейния адрес, а тя да ни ги прати, или да ги донесе като се прибира насам. Също така се разбрахме да ги доставят до работата и, понеже по цял ден е там, а в квартирата нямало кой да ги получи. Всичко хубаво, поръчвам, плащам през Paypal и зачаквам да пристигне. След 2 дни въпросната ми приятелка ми казва, че напуска работа. Успокоява ме, че все някой ще приеме поръчката и тя ще мине да я вземе.
Чакам, чакам, чакам. След седмица получавам мейл, че поръчката ми е изпратена. Чакам, чакам, чакам. Минава седмица. Нищо. Минават 2 седмици. Нищо. Започвам вече да се изнервям. През главата ми минават всякакви варианти - от объркан адрес до отмъстителни шефове. Така в чакане мина 1 месец. Приятелката ми ме уверява, че нищо не е пристигало. Сайтът вече е затворен от 2 седмици и е оставена благодарствена бележка и мейл и телефон за контакт. Пиша аз на мейла да питам какво става. Няколко дни няма отговор. Пиша пак. Нищо. Така 2 седмици минават в чакане. Накрая решавам да звънна да говоря лично. Отговаря ми телефонен секретар. Вече започвам да отписвам поръчката и да псувам всички замесени. Така в един хубав ден разбирам, че мога да пусна иск за отмяна на транзакцията, до 45 дни след плащането (Бог да поживи Paypal). Това става на 44-я ден. Задействам процедурата и чакам, като прилежно съм обяснила всички обстоятелства. След 2 дни получавам отговор от въпросния сайт, явно що се отнася до бъркане в джоба са много бързи. В отговора пише, че пратката ми е изпратена на 14-и февруари и е получена, като доказателство представяли документ от Parcelnet Couriers. Хванах се за главата - та те ми бяха писали, че поръчката ми е изпратена на 18-и. Отговорих и завърших с "it's clear you're lying!". Трябваше да минат още няколко дни, докато дойде време да ескалирам спора в Paypal claim, т.е. Paypal да започнат собствено разследване и да решат изхода на спора. В деня, който мислех да сторя това ми звъни тая моя приятелка и ми казва, че нещата са пристигнали. Казах ли, колко Paypal са ми се издигнали в очите?
Но веселбата не свършва с това. Давам адресите, на които тая мацка да ми прати нещата. Вика ми "Колко пари да отделя за shipping?" - "Не повече от 10 паунда на поръчка, т.е. 20 паунда,прати ги поотделно за да ги таксуват като малки пакети, не колети." Звъни ми на следващия ден - "Ама те ми искат 35 паунда!" - "Как ще ти искат 35 паунда бе, аз си поръчвам обувки от ASOS за 4 паунда доставката?!" - "Оф, аз не разбирам, ще ги оставя на Мими (съквартирантката и, също българка) да ги прати, тя праща по-често и е по-запозната. Аз и без това се изнасям и няма да имам време.". Въздъхвам и вдигам рамене. На следващия ден пак ми се звъни: "Оставих нещата, адресите и пари на Мими, до края на тая седмица ще ги прати.". Най-накрая! Още не мога да повярвам, обаче. И пак се почва едно чакане. 2 седмици. Пак звъня - "Кво стана бе???" - "Ами не сте ли ги получили?" - "Е не сме, щом ти звъня!" - "Hold on, ще звънна на Мими."
На следващия ден пак ми се звъни. "Бясна съм, Мими е изхарчила парите за пощата, щото го била закъсала". 0_0 Не знам да рева ли, да се смея ли. Продължава:" Аз се прибирам на 3-и, ще ти ги донеса направо".
И така, прибра се момичето и ми ги донесе.

И така, какви са изводите?
1) Пазарувайте от проверени сайтове;
2) При възможност винаги плащайте с Paypal;
3) Искайте да ви ги доставят до вас и избягвайте съдействието на познати;

1 коментар:

atanas yanev каза...

До този извод съм стигнал отдавна - колкото повече звена, толкова по-слаба система :)
Никакви познати, само истински приятели или директна доставка, пейпал като най-предпочитан метод за заплащане.

Бил съм от другата страна, тъй като често продавам стоки и услуги онлайн - смотан клиент прави смотан claim в paypal, следва отговор от pp в мейл, че са на ясно че няма проблем, но са длъжни в срок от 2-3 дни да задържат парите, тъй като това е част от процедурата, и няма да има последващо разследване срещу мен.

PP само се дънят лошо с лимита им от получени 3200 долара на година - пратил съм им всички лично документи, звънял съм повече от 10 пъти и съм говорил с какви ли не нива индийци, нинджи и вождове - резултат няма :(

Със здраве да си носите нещата, яки са :)