David Bowie – The Next Day [Deluxe Edition] (2013)

Сигурна съм, че вече абсолютно всички знаят за новия албум на Боуи и правя пост за него за да ми е по-лесно като си класирам албумите в края на годината. Този ще е в топ 10 без съмнение, а факта, че излезе като подарък за рождения ден на блога на 8-и март, му дава допълнителни бонус точки. The Next Day се пада 24 в дискографията на Белия Дук и бележи завръщане след 10-годишна пауза от феноменалния Reality ot 2003. Отначало подходих малко резервирано към The Next Day, но след няколко слушания ме спечели. Не знам дали творци могат да се стандартизират за качество по ISO, но ако можеха, Боуи би бил пример от учебниците. Не се сещам за много други творци, които да имат толкова силно влияние не само върху музиката, но и върху поп културата като цяло и това да продължава вече почти половин век. В тази връзка, нямам какво толкова да кажа за албума и неговите безспорни достойнства. Имам две забележки и те са, че е малко по-дълъг от необходимото и ми стои леко разхвърлян. Някои песни можеха спокойно да се махнат и подредбата да е друга, но коя съм аз, че да давам акъл на Боуи.
И така албума си е чудесен.

genre: rock, art rock

01. The Next Day
02. Dirty Boys
03. The Stars (Are Out Tonight)
04. Love Is Lost
05. Where Are We Now?
06. Valentine’s Day
07. If You Can See Me
08. I’d Rather Be High
09. Boss of Me
10. Dancing Out In Space
11. How Does the Grass Grow?
12. (You Will) Set the World On Fire
13. You Feel So Lonely You Could Die
14. Heat

Bonus tracks:

15. So She
16. Plan
17. I’ll Take You There



Малко разяснения за хората, които не следят модната индустрия отблизо:
Тилда Суинтън е ясна като съпругата на Боуи във видеото, но по-младите им версии се играят от Андрей Пежич в ролята жената и Саския де Брау в ролята на младия Дейвид.
Да, Андрей е модел-бивша сензация и балкански субект със спорна сексуалност, а Саския е сурова моделка от Дания. Kinky.

8.2/10


Коментари

Unknown каза…
От бая време не бях гледал толкова здраво music video. Само интрото му е леко излишно.

Ако и останалото от албума е на нивото на The Stars...
Lu каза…
Не всички са на същото ниво, но всички държат добро такова.

Интрото си е на място според мен. Кaкво не ти харесва?
Unknown каза…
Така фреймнато като шорт ми стои малко претенциозно - особено хвърчащите кредити.

Остави това обаче, The Next Day си е AOTY-материал отвсякъде.
Lu каза…
Кредитите да са и най-претенциозното на Sigismondi... :D

Като оставя това, албума засега е след Nick Cave & The Bad Seeds, дай Боже някой да го смъкне и по-надолу до края на годината.
sekamo каза…
Аз пак малко със закъснение се включвам, но няма как да отмина без коментар чудесното ти ревю и за Боуи! И на патерици - честита ти годишнина на блога - все така чаровно-иронично и най-вече компетентно да ни радваш с новинките от музикалния свят (а и не само там)! Боуи си е Боуи - голяма изненада, да не кажа шок, си беше ненадейната му поява от нищото, при това с цял албум. Въобще доста ударно започва тази година, а и чакаме и други велики имена да се отчетат до края й ;)
Lu каза…
Много ти благодаря! :)))
Ревю е силно казано, но предпочетох да съм по-лаконична, както каза - Боуи си е Боуи, няма какво толкова да се говори. :) Да, годината засега много добре се развива, да видим до края какво още ще стане...
sekamo каза…
Днес изтече и новият Депеш, с нетърпение ще очаквам включване от теб по темата ;))
Lu каза…
Недей, преслушах го сутринта и нямам никакво желание нито да си го пускам, нито да пиша за него. :/

Популярни публикации от този блог

Lana Del Rey - Born To Die (2012)

Ghost - Impera (2022)

Drab Majesty - Modern Mirror (2019)